راهنمای امتحان جامع


آزمون جامع نیمسال پائیزی 97-1396 در تاریخ سوم و چهارم دی ماه 1396 و آزمون جامع نیمسال بهاره 97-1396 در روزهای دهم و یازدهم تیرماه 1397به طور هماهنگ برگزار خواهد شد. دانشجویان مشمول آزمون جامع که در ترم جاری درس فوق را اخذ نموده اند، با معرفی استاد راهنما و تایید رئیس بخش و ارسال اسامی توسط معاون آموزشی دانشکده به دفتر تحصیلات تکمیلی، می توانند مجوز شرکت در آزمون را دریافت نمایند. لازم به ذکر است که تمامی نمرات دروس آموزشی این دانشجویان باید ارسال و قفل آموزش شده و معدل آنها نیز 16 و یا بالاتر باشد.

لازم است معاونین محترم آموزشی دانشکده ها لیست دروس امتحان جامع همراه با اسامی دانشجویان و برنامه زمان بندی دروس امتحانی به صورت تایپ شده حداکثر تا یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون جامع به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال گردد.

دانشجویانی می توانند در آزمون جامع شرکت نمایند که معدل نمرات آموزشی آنها حداقل 16 بوده و کلیه نمرات آنها توسط آموزش کل قفل شده باشد. ضمنا دانشجویان متقاضی شرکت در آزمون جامع، باید واحد مربوط را در ترمی که متقاضی شرکت در آزمون می باشند اخذ نموده باشند.

دانشجویان ورودی سال 1395 و بعد از آن و همچنین دانشجویانی که بدون آزمون وارد دانشگاه شده اند،(دانشجویان سهمیه استعداد درخشان و سهمیه مربی) بایستی علاوه بر دارا بودن شرایط بند فوق، مدرک زبان انگلیسی مطابق مقررات دانشگاه را به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارائه نمایند.
 ارائه مدرک معتبر زبان (مدرک زبان تا 2 سال معتبر است) با حداقل نمره ۵۰ از آزمون (mche) (یا معادل آن در سایر آزمون‌ها) تا قبل از آزمون جامع دکتری برای پذیرفته شدگان الزامی باشد. سایر آزمون های زبان معتبر و نمره قابل قبول آنها به قرار ذیل 
IELTS (5) –TOEFL(PBT)(450)-TOEFL(IBT)(50)-TOEFL(CBT)(50)-TOLIMO(450)
می باشد.
توجه: امتحان جامع در دانشگاه شهید باهنر کرمان با تصویب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه و معمولا سالی دو بار در ماه های تیر و دی هر سال برگزار می شود. زمان برگزاری آخرین تاریخ امتحان در همین صفحه به روز رسانی خواهد شد.

فرم معرفی دروس و داوران امتحان جامع (فایل WORD)

فرم ارسال نمرات و صورت جلسه آزمون جامع (فایل Word)

 


"دستورالعمل ارسال پروپوزالهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه از طریق سیستم جامع آموزشی (گلستان)"

با توجه به بند 6 صورتجلسه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مورخ21/7/94 ،  از تاریخ 1/8/94 بایستی کلیة پروپوزالهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه از طریق سیستم جامع آموزشی (گلستان) انجام شود. ارسال این پروپوزالها از طریق زیر انجام می شود.

مرحله 1 : ورود دانشجو از طریق زیر

دانشجو باید از طریق منوی پیشخوان خدمت سیستم گلستان تقاضای تصویب پروپوزال را ثبت و فایل پروپوزال خود را با فرمت Word یا Pdf آپلود نماید. دانشجویان دکتری باید صفحه مربوط به کمیته راهبری را به صورت امضاء شده اسکن نموده و سپس در صفحه آخر فایل پروپوزال وارد نماید. (خط مورد استفاده برای تایپ پروپوزال مانند پایان نامه بوده و برای متن عادی BZar14 و برای متن های داخل جدول BZar10 و برای تیترها به صورتBold می باشد.)

سپس دانشجو با وارد کردن شماره دانشجویی خود ، فایل تکمیل شده پروپوزال و اطلاعات استاد یا اساتید راهنمای خود را در سیستم ثبت و تأیید می نماید.

 توجه مهم: دانشجویان دکتری درس رساله را با پیش شماره 90 و تعریف پروپوزال را نیز باید انحصارا با پیش شماره 90 تعریف نمایند. دانشجویان کارشناسی ارشد با پیش شماره 40 تعریف نمایند.

مرحله 2 : پس از تأیید دانشجو ، اطلاعات فوق الذکر توسط استاد راهنما تأیید می شود. لازم به ذکر است در صورت لزوم استاد راهنمای دوم و استاد یا اساتید مشاور نیز می توانند تأیید نمایند.

مرحله 3 : پس از تأیید استاد راهنما ، اطلاعات فوق به تأیید رئیس بخش مربوطه خواهد رسید. لازم به ذکر است رئیس بخش پس از برگزاری جلسة دفاع از پروپوزال ، آن را تأیید خواهد کرد.

مرحله 4 : پس از تأیید رئیس بخش، اطلاعات مربوطه به تأیید معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده خواهد رسید.

مرحله 5 : معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده مربوطه پس از بررسی ظرفیت اساتید راهنما، نسبت به تایید پروپوزال اقدام نماید. حکم تصویب پروپوزالهای دکتری پس از طرح و تصویب در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، توسط مدیرکل تحصیلات تکمیلی دانشگاه صادر و برای معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده ارسال خواهد شد.

توجه: با توجه به اینکه درخواست ثبت پروپوزال و تاریخ دفاع هر دو در پیشخوان خدمت بوده و رعایت فاصله زمانی تایید پروپوزال توسط دانشکده و تاریخ دفاع بسیار مهم می باشد (120 روز دانشجویان کارشناسی ارشد و 365 روز دانشجویان دکتری)، از دانشجویان محترم خواهشمندیم در اولین فرصت پروپوزال خود را ثبت نموده و پیگیر تاییدهای بعدی باشند.

مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه

 



مراحل فارغ التحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی

پس از جلسه دفاع دانشجو بایستی مراحل زیر را به انجام برساند:

  1. دانشجو بایستی اشکالات و ایرادات خواسته شده داوران در پایان نامه را تصحیح نماید.

  2. پس از تائید انجام تصحیحات، دانشجو بایستی جهت ثبت پایان نامه در پایگاه ثبت اطلاعات پایان نامه ها و رساله های ایران داک به نشانی اینترنتی https://sabt.irandoc.ac.ir/ اقدام نماید و فایل Word و Pdf پایان نامه خود را آپلود نموده و برگه تائید ثبت اطلاعات پایان نامه را که حاوی کد رهگیری است و به ایمیل دانشجو ارسال شده است، پرینت نماید.لازم به توضیح است سایر نشانی های اینترنتی که با دریافت هزینه اقدام به صدور کد ایران داک می نمایند جعلی بوده و نباید از آنها استفاده نمود.

  3.  فرم " ج" داخل پایان نامه را که در جلسه دفاع امضاء شده، از دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده تحویل گرفته و یک کپی از آن تهیه نموده ودر اولین نسخه از پایان نامه که بر اساس فرمت دانشگاه نگارش شده است، به عنوان نمونه، صحافی کرده و جهت تایید صحافی همراه با پرینت ثبت اطلاعات پایان نامه در ایران داک به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده تحویل نماید.

  4.  همزمان دانشجو بایستی به سیستم جامع دانشگاهی گلستان وارد شود و از قسمت پیشخوان خدمت درخواست فارغ التحصیلی را تکمیل و تایید نماید (قبلاً از قفل بودن کلیه نمرات اطمینان داشته باشد) و سپس به ترتیب به استاد راهنما، دبیرکمیته فارغ التحصیلی بخش مربوطه، رئیس محترم بخش مربوطه و در نهایت به معاون محترم آموزشی دانشکده مراجعه نماید تا در سیستم درخواست فارغ التحصیلی ایشان را تایید نمایند. ضمناً استاد راهنما بایستی تاریخ فارغ التحصیلی که تاریخ دفاع دانشجو می باشد را در سیستم وارد نماید.

  5.  پس از تایید نهایی معاون محترم آموزشی دانشکده، دانشکده بایستی یک نسخه از پایان نامه صحافی شده به همراه CD همراه با فرم توزیع که دو بند اول آن امضاء شده باشد، پرینت ثبت ایران داک، مدارک مربوط به امور فارغ التحصیلی (صورت جلسه دفاع، کارنامه تایید شده) را به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال نماید.

  6. دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه مدارک فوق را به همراه پایان نامه بررسی نموده و در صورت مورد تایید بودن مدارک و همچنین مطابق الگوی نگارش بودن پایان نامه صحافی شده، نسبت به تایید شماره ایران داک و همچنین تایید های فرم توزیع اقدام و پایان نامه را به همراه فرم توزیع به دانشکده مربوطه برگشت خواهد داد. دانشجو باید با مراجعه به دانشکده پایان نامه و فرم توزیع را دریافت و در صورت مورد تایید بودن نسبت به تهیه نسخه های مورد نیاز پایان نامه اقدام نماید. و در صورت وجود اشکالاتی در نگارش و یا صحافی پایان نامه، نسبت به رفع اشکالات در صحافی نسخه های بعدی اقدام نماید.

  7. نهایتا نسخه های صحافی شده را به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه جهت مهرکردن تحویل نموده وسپس نسبت به توزیع پایان نامه ها طبق فرم توزیع اقدام نمایند. نسخه پایان نامه مربوط به کتابخانه مرکزی باید به همراه  CD شامل فایل Pdf و فایل Wrod پایان نامه باشد.

  8. بعد از اتمام توزیع پایان نامه ها فرم توزیع امضا شده را به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه تحویل داده تا کارشناس مربوطه نسبت به تسویه حساب دانشجو اقدام نماید.

  9. لازم به توضیح است که دانشجو می تواند همزمان با مراحل فوق،به آموزش کل دانشگاه جهت باز شدن فایل تسویه حساب مراجعه نماید. پس از تسویه با کلیه قسمتها از جمله کتابخانه مرکزی، دفتر تحصیلات تکمیلی، امور دانشجویی، امور شبانه، امور خوابگاهها و .... می تواند همراه با مدارک لازم جهت فارغ التحصیلی از جمله دو قطعه عکس، کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، اصل و کپی کارت سربازی (در صورت وجود) و سایر مدارک مورد نیاز نسبت به دریافت گواهی موقت پایان تحصیلات از طریق اداره کل آموزش دانشگاه اقدام نماید.

        یادآوری می شود مدارک زیر برای انجام امور فارغ التحصیلی الزامی می باشد:

1-نسخه های صحافی شده پایان نامه

2- 1 عدد CD شامل فایل پایان نامه و بر اساس فرمت مورد تایید کتابخانه مرکزی دانشگاه (آخرین ویرایش)

3- فرم ثبت اطلاعات پایان نامه در سایت http://sabt.irandoc.ac.ir/login.aspx همراه کدرهگیری

4-فرم توزیع تکمیل شده

5- صورتجلسه فارغ التحصیلی

  با آرزوی موفقیت

دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه